Ik ben op mijn best als er dingen fout gaan. Om de oorzaak van verstoringen in een complexe ICT-omgeving te achterhalen, hanteer ik een structurele aanpak. Een aanpak waarbij ik gebruik maak van mijn brede ICT-kennis, mijn analytische vermogen en communicatieve vaardigheden (en een open houding naar medewerkers van de klantorganisatie) om inzicht te krijgen in de omgeving. Om tot de kern te komen maak ik gebruik van het ‘ABC-principe’ (Assume nothing, Believe no one, Check everything). Daarnaast maak ik veelal gebruik van Wireshark (een tool om netwerkverkeer in detail te onderzoeken), want ‘the devil is in the details’ en ‘packets never lie’. Deze aanpak helpt mij ook bij het doen van Security Assessments en het begeleiden van implementaties van verbeteringen op het gebied van security.
Op een bijzonder moment ben ik bij Legian dienst gekomen. Dit was namelijk tijdens de eerste Corona lockdown in 2020. Van de werkgevers die ik destijds sprak onderscheidde Legian zich door haar focus op de mens achter de professional. ‘Mastering ICT complexity’ past me goed. Voor mij staat dat voor klanten helpen hun omgeving beter te leren kennen, te gebruiken en te beveiligen.
Legian is voor mij het bedrijf waar ik met collega’s verschil kan maken. Niet alleen bij onze klanten, ook bij Legian zelf. Het mooie is dat Legian insteekt op samen werken, ieder vanuit zijn/haar eigen kracht. Als ik Legian in 1 woord omschrijf, denk ik aan ‘vooruitgang’. We zijn hier met zijn allen hard bezig om verbeteringen aan te brengen in de toestand van de alsmaar complexer wordende ICT-omgevingen bij organisaties.