Skip to content

Network Infrastructure Lifecycle Assessment

De NILA (Network Infrastructure Lifecycle Assessment) wordt ingezet om in korte tijd de Life Cycle Management status van hard- en software in kaart te brengen.  Er wordt inzichtelijk gemaakt welke investeringen op welk moment nodig zijn om de hard- en software up-to-date en daarmee veilig te houden. Het inzetten van een NILA-dienst levert een klant concrete informatie op over acute risico’s die snel verholpen moeten worden om de veiligheid en beschikbaarheid van een netwerk te kunnen blijven garanderen.


Waarom de dienst: NILA?
Deze dienst geeft antwoord op een aantal vragen die nog altijd leven bij veel organisaties. De duidelijke meerwaarde van deze dienst bestaat uit de verrijking van de informatie die verkregen wordt uit een inventory, zodanig dat dit een organisatie houvast geeft voor het plannen van de juiste activiteiten in de juiste volgorde om verbeteringen door te voeren op het gebied van LCM. De NILA-dienst geeft antwoord op veel voorkomende vraagstukken: 

  • Wat heb ik aan hardware in mijn netwerk infrastructuur staan?  
  • Zijn de software versies die ik heb draaien veilig of moet ik updates gaan installeren? 
  • Welke hard- en software is wanneer aan vervanging toe?  
  • Hoe vervang ik deze hard- en of software zo toekomst vast mogelijk?  
  • Wat is een logische manier om deze investeringen te faseren vanuit lifecycle / financieel perspectief? 
  • Hoe zorg ik dat mijn IT-asset lifecycle proces deze informatie structureel oplevert? 

Onze aanpak
Om de NILA tot een succes te brengen maakt Legian gebruik van vier fases: 

  1. Intake 
  2. Inventarisatie 
  3. Analyse 
  4. Rapportage 

In fase 1 (Intake) zal voornamelijk de aandacht liggen op de bepaling van de scope. In fase 2 (Inventarisatie) zal alle benodigde informatie verzameld worden om te kunnen analyseren in fase 3 (Analyse). Uiteindelijk zal er in fase 4 (Rapportage) een adviesrapport worden opgesteld. 

Deliverables
Deze dienst zal in korte tijd onder andere inzicht geven in: 

  • De huidige netwerk infrastructuur installed base (hard- en software); 
  • End-of-life en end-of-support status; 
  • (Mogelijke) hardware ter vervanging van end-of-life hardware; 
  • Door de fabrikant aangeraden firmware en overige software versies; 
  • Vulnerabilities (hoge CVE scores) van bestaande firm- / software; 
  • Benodigde investeringen; 
  • Roadmap met advies wanneer wat vervangen moet worden. 

Het eindresultaat van deze dienst bestaat uit een adviesrapport. Dit rapport is feitelijk een samenvatting van de antwoorden op de voorgenoemde punten genoemd. Met dit rapport kan een klant eenvoudig bepalen welke investeringen (en op welke termijn) nodig zijn en of er risico’s zijn die echt op de korte termijn verholpen moeten worden.

Meer weten over: Network Infrastructure Lifecycle Assessment?

Plan een adviesgesprek

Stuur ons een bericht

Op basis van de ingevulde wensen, nemen wij contact met je op om de aanvraag compleet te maken.